alfacomp.pl
STORYTELLING
Efekty uczenia się
- Szkolenie umożliwi Uczestnikom poznanie technik angażujących, które pomogą im efektywnie
i przekonująco przekazywać swoje przesłanie odbiorcom.
- Dzięki nowym umiejętnościom Uczestnicy będą mogli skuteczniej budować relacje z klientami
i współpracownikami poprzez opowiadanie swoich doświadczeń w formie narracji.
- Uczestnicy nauczą się, jak stosować storytelling do efektywnego przekazywania informacji
i przekonywujących argumentów, co okaże się szczególnie przydatne podczas prezentacji, negocjacji czy wystąpień publicznych.
- Program szkoleniowy pomoże Uczestnikom rozwijać kreatywność i wyobraźnię poprzez tworzenie własnych opowieści i badanie różnych metod narracji.
- Uczestnicy zdobędą umiejętność tworzenia i przedstawiania interesujących historii, które staną się skutecznym narzędziem komunikacyjnym.
Program szkolenia
- Podstawy storytellingu
- Definicja storytellingu i jego znaczenie w komunikacji
- Korzyści płynące z umiejętności opowiadania historii
- Samoocena umiejętności storytellingu oraz opinie zwrotne
- Podstawy sztuki opowiadania
- Kluczowe elementy dobrej historii: wątek, bohaterowie, konflikt, rozwiązanie
- Znaczenie struktury narracyjnej: wprowadzenie, rozwinięcie, zakończenie
- Ćwiczenia praktyczne w tworzeniu prostych historii zgodnych z zasadami storytellingu
- Techniki opowiadania
- Techniki narracyjne: opisy, dialogi, budowanie napięcia
- Rola emocji i zmysłów w tworzeniu atrakcyjnych historii
- Ćwiczenia praktyczne w stosowaniu różnych technik opowiadania
- Budowanie wizerunku bohatera
- Bohater w storytellingu: identyfikacja, emocje, cechy charakteru
- Techniki tworzenia wiarygodnych bohaterów i ich rozwoju
- Ćwiczenia praktyczne w kreowaniu wizerunku bohatera i budowaniu spójnych postaci
- Kontekst i cel opowiadanej historii
- Kontekst i cel opowiadanej historii: przekazywanie wartości, inspirowanie, edukacja
- Techniki dostosowywania historii do określonego celu i odbiorcy
- Ćwiczenia praktyczne w określaniu kontekstu i celu opowiadanej historii
- Sztuka prowadzenia opowieści
- Zasady skutecznego prowadzenia narracji: tempo, intonacja, gestykulacja
- Rola empatii i autentyczności w opowiadaniu historii
- Ćwiczenia praktyczne w prowadzeniu opowieści z użyciem różnych technik komunikacyjnych
- Storytelling w biznesie
- Wykorzystanie storytellingu w biznesie: prezentacje, marketing, budowanie marki osobistej
- Techniki używania storytellingu do przyciągania uwagi klientów i współpracowników
- Analiza przypadków i najlepsze praktyki storytellingu w biznesie
- Budowanie spójnej narracji marki
- Znaczenie spójnej narracji marki w tworzeniu relacji z klientami i społecznością
- Techniki opracowywania spójnej historii marki: wartości, misja, historia
- Ćwiczenia praktyczne w tworzeniu spójnej narracji marki