alfacomp.pl
MOBBING I DYSKRYMINACJA
MOBBING I DYSKRYMINACJA
Efekty uczenia się
- Uczestnicy zyskają lepsze zrozumienie różnych form mobbingu i dyskryminacji, co umożliwi im szybsze rozpoznawanie i odpowiednie reagowanie na takie sytuacje w miejscu pracy.
- Program pozwoli Uczestnikom na naukę identyfikowania specyficznych zachowań związanych
z mobbingiem, takich jak zastraszanie, izolacja, wyśmiewanie czy oczernianie.
- Szkolenie przygotuje Uczestników do skutecznego reagowania na przypadki mobbingu i dyskryminacji, zarówno z perspektywy ofiar, jak i świadków tych zdarzeń.
- Program zachęci Uczestników do wspierania równości, tolerancji i szacunku w środowisku pracy oraz do tworzenia atmosfery wolnej od mobbingu i dyskryminacji.
- Uczestnicy będą lepiej przygotowani do udzielania wsparcia osobom dotkniętym mobbingiem
i dyskryminacją, co przyczyni się do skuteczniejszego zarządzania takimi sytuacjami.
Program szkolenia
- Wprowadzenie do mobbingu i dyskryminacji
- Omówienie definicji i typów mobbingu oraz dyskryminacji
- Przykłady i dane statystyczne dotyczące występowania tych zjawisk w pracy
- Skutki i konsekwencje mobbingu i dyskryminacji dla osób poszkodowanych oraz organizacji
- Rodzaje mobbingu i dyskryminacji
- Przegląd różnych form mobbingu i dyskryminacji, takich jak mobbing psychiczny, seksualny, dyskryminacja ze względu na płeć, rasę, wiek itp.
- Analiza przypadków i studiów przypadków
- Rozpoznawanie zachowań mobbingowych
- Identyfikacja charakterystycznych zachowań związanych z mobbingiem, takich jak zastraszanie, izolacja, dyskryminacja czy wyśmiewanie
- Procedury reagowania na mobbing i dyskryminację
- Sposoby zgłaszania przypadków mobbingu i dyskryminacji w miejscu pracy
- Praktyczne porady dotyczące wsparcia ofiar oraz prowadzenia dochodzeń w przypadkach naruszeń
- Wsparcie emocjonalne, porady oraz skierowanie do odpowiednich instytucji pomocowych
- Polityki i preferencje w zakresie równości
- Znaczenie tworzenia polityk i procedur promujących równość oraz eliminujących dyskryminację
w miejscu pracy
- Przegląd obowiązujących przepisów prawnych dotyczących ochrony przed mobbingiem
i dyskryminacją
- Zapobieganie mobbingowi i dyskryminacji
- Omówienie strategii prewencyjnych dotyczących mobbingu i dyskryminacji
- Dyskusja o roli edukacji, szkoleń i promowania kultury organizacyjnej opartej na szacunku
i współpracy
- Praktyczne ćwiczenia i studia przypadków
- Symulacje sytuacji związanych z mobbingiem i dyskryminacją do rozwiązania przez uczestników
- Analiza przypadków i wymiana doświadczeń na temat najlepszych praktyk
- Wspólne tworzenie kultury organizacyjnej opartej na świadomości i tolerancji